رتبه دوم آذربایجان شرقی در تولید سیب کشور

به نقل از سایت کشاورزی و دامداری  :

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر فتحی با بیان اینکه آذربایجان شرقی از لحاظ سطح زیرکشت و تولید سیب با تولید حدود ۶۷۰ هزار تن در سال رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص داده است، گفت: از این میزان ۷۰ هزار تن سیب تابستانه و ارقام محلی و ۶۰۰ هزار تن سیب پاییزه می‌باشد که از سیب‌های تولیدی استان ۳۲۰ هزار تن درجه یک و ممتاز، ۲۱۰ هزار تن درجه ۲ و ۷۰ هزار تن درجه سه و صنعتی می‌باشد.

فتحی با بیان اینکه ۳۸ درصد سیب تولیدی آذربایجان شرقی رقم گلدن، ۶۰ درصد رقم رد و ۲ درصد به سایر ارقام اختصاص دارد، ادامه داد: بیشتر ارقام باغ‌های سیب از نوع رقم رد و گلدن است و با توجه به شرایط اقلیمی، سیب تولیدی آذربایجان شرقی از مرغوبیت و خاصیت انبارداری بالا برخوردار بوده و دارای مزیت صادراتی و ارزآوری است.

وی گفت: شهرستان مراغه با تولید بیش از ۲۱۷ هزار تن سیب مقام اول آذربایجان شرقی و شهرستان‌های میانه با ۱۲۶ هزار تن و اهر با ۸۵ هزار تن به ترتیب مقام دوم و سوم را دارند.

فتحی با اشاره به اینکه سیب مصرفی استان سالانه در حدود ۹۵ تا ۱۰۰ هزار تن می‌باشد، افزود: بیشترین میزان سیب ذخیره شده در سردخانه‌های کشور در سال جاری متعلق به استان‌های آذربایجان غربی با حدود ۷۵۰ هزار تن و آذربایجان شرقی با ۳۲۰ هزار تن است.

وی با بیان اینکه امسال، سال خوبی برای تولید سیب در کشور و استان آذربایجان شرقی بوده است، ابراز امیدواری کرد امسال علاوه بر تأمین نیاز داخلی با حمایت‌های لازم، صادرات این محصول نیز رونق یابد.

110
0 0

لینک های مفید