پیش بینی صرفه جویی ۳۰ درصدی مصرف آب با افزایش مواد آلی خاک

به نقل از سایت کشاورزی و دامداری  :

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیمراد اکبری در جلسه هم‌اندیشی مدیران ستادی و استانی امور آب و خاک، اظهار کرد: بنا به دستور و ابلاغ ارسال شده به استان‌ها ظرفیتی را به عنوان مشاور راهبردی ایجاد کردیم که اگر استان‌ها نتوانید از این ظرفیت استفاده کنند، کار در استان‌ها سخت می‌شود.

وی افزود: ظرفیت جذب نیرو وجود دارد و مشاور راهبردی یک ضرورت برای بخش آب و خاک است.

اکبری در رابطه با کارگروه سازگاری با کم آبی اذعان کرد: با وزارت نیرو در کارگروه سازگاری با کم آبی یک دستورالعمل در حال تدوین داریم که به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: تنها بر سر برخی مسائل با وزارت نیرو به تفاهم نرسیدیم که در صورت حل مشکل و رفع موانع، دستورالعمل تکمیل می‌شود.

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ما یک سند بهره وری آب را با اتاق بازرگانی امضا کردیم که پایه و اساس بحث بهره وری آب در آینده خواهد شد و تمام تلاش‌های استان‌ها باید در بحث آب، در مفاد این سند خود را نشان دهد.

اکبری تاکید کرد: مدیریت آب در گرو مدیریت خاک است و اگر خاک را مدیریت نکنید، نمی‌توانید آب را مدیریت کنید، همچنین مقام معظم رهبری هم بر روی مسئله خاک و اهمیت آن تاکید بسیار دارند.

وی افزود: اگر بتوانیم سالانه یک دهم درصد به مواد آلی خاک اضافه کنیم، در ۱۰ سال آینده می‌توانیم ۳۰ تا ۴۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی کرده و ضریب تولید را هم افزایش دهیم.

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: ۸۸ درصد از اعتبارات وزارت جهاد کشاورزی مربوط به بخش آب و خاک است و باید برای بخش‌های فنی آب و خاک هم اعتبار در نظر گرفته شود.

101
0 0

لینک های مفید