دولت مصوبات خوبی برای پرداخت خسارت کشاورزان دارد

به نقل از سایت کشاورزی و دامداری  :

به گزارش خبرنگار مهر، محمود حجتی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به سیل‌های اخیر آیا کمبودی در بخش کشاورزی خواهیم داشت یا آنکه اقداماتی برای ذخیره‌سازی انجام شده است، گفت: سیل در ۲۴ استان خسارت زد اما برکات این بارش‌ها فوق‌العاده زیاد بوده و آثار آن را انشاالله تا آخر سال و سال آینده خواهیم دید.

وی افزود: اگرچه برای خانواده‌ها و کسانی که خسارت دیده‌اند، مشکلات جدی پیش آمد که دولت در این ارتباط برخورد بسیار مناسب و خوبی با توجه به مقتضیاتش انجام داده است و امروز هم دولت درباره پرداخت خسارت‌های سیل‌زدگان خصوصاً در بخش کشاورزی، مصوبات بسیار خوبی داشت.

وزیر جهاد کشاورزی متذکر شد: مصوبه قبلی که در جلسه دوم هیئت دولت در سال ۹۸ تصویب شد، بیشتر با توجه به مختصات و مقتضیات سیل گلستان و مازندران بود اما با توجه به سیل‌هایی که در برخی از استان‌های کوهستانی مثل لرستان، چهارمحال و بختیاری و ایلام پیش آمد و همچنین مسائلی که درباره خوزستان رخ داد، امروز مصوبات تکمیلی را داشتیم.

حجتی تاکید کرد: دولت درباره چگونگی تأمین خسارت‌های بلاعوض به کشاورزان که دچار آسیب شده‌اند و همچنین کمک‌های تسهیلاتی قرض‌الحسنه در شاخه‌های مختلف مصوباتی داشته است که همه این مصوبات به زودی ابلاغ می‌شود و مردم در جریان آن قرار می‌گیرند.

وی افزود: ستاد حوادث استان‌ها هم مسئول هستند که پس از تخصیص اعتبارات در نظر گرفته شده برای استان‌ها متناسب با میزان خسارت‌ها، منابع را در اختیار استان‌ها قرار دهند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مزارع گندم از نظر سطح زراعی، بیشترین خسارت‌ها را دیده است، گفت: اما خوشبختانه با توجه به بارندگی‌هایی که طی ماه‌های اخیر داشته‌ایم، وضعیت مزارع، باغات و مراتع ما بسیار خوب است و امیدواریم که علی‌رغم همه این خسارت‌های وارده، سرجمع دچار کمبود تولید نشویم و در زمینه گندم هم به لطف خداوند بتوانیم بیش از نیازمان تأمین کنیم.

88
0 0

لینک های مفید