اعتراض به ابلاغ قیمت ۹۸۰۰ تومان برای مرغ

به نقل از سایت کشاورزی و دامداری  :

به گزارش خبرنگار مهر، تشکل های صنعت طیور در نامه ای به حسن روحانی، رئیس جمهوری، خواستار تجدید نظر در قیمت ابلاغی ۹۸۰۰ تومان برای گوشت مرغ و همچنین رفع مشکلات بوجود آمده در حوزه تامین و عرضه نهاده های تولید شدند و تاکید کردند: ادامه این روند منجر به خروج تولیدکنندگان از چرخه تولید خواهد شد.  

متن کامل نامه به این شرح است:

جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

احتراماً همانطور که استحضار دارید قیمت نهادها و کلیه اقلام، خدمات و عوامل تولید گوشت مرغ شامل ذرت، کنجاله، سویا، کرایه حمل مواد اولیه، انواع ریزمغذی ها (مواد معدنی و ویتامین ها) داروها، واکسن ها، کارتن و نایلون بسته بندی به تدریج تا ۱۰۰ درصد افزایش داشته، و به رغم تلاش دولت محترم طی ماه های اخیر، قیمت نهاده ها و خدمات مورد یاز تولید گوشت مرغ به طور لجام گسیخته افزایش یافته است. از آنجا که اصلی ترین علت افزایش قیمت هر یک از نهاده ها اختلال در تأمین و عرضه آنها می باشد، ادامه شرایط موجود کشور حاکی از چشم انداز تیره و تاری برای ادامه تولید این محصولات اساسی و استراتژیک می باشد. بدیهی است تولید کنندگان محصولات طیور متأثر از وضعیت موجود از جمله کمبود و افزایش قیمت نهاده ها و مواد اولیه تولید، ابلاغ قیمت های غیرکارشناسی و دستوری گوشت مرغ به ویژه در غیاب تشکل های ذیربط (مصوبه سیزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار مورخ ۹۷/۸/۲۳) به رغم میل باطنی و به اجبار راهی غیر از خروج تدریجی از چرخه تولید که سبب کاهش عرضه و طبیعتاً افزایش بیش از حد قیمت گوشت مرغ می گردد، پیش رو ندارند.

از آن مقام محترم استدعا دارد دستور فرمایند کارگروه تنظیم بازار ضمن برطرف کردن اختلالات تأمین عرضه و حمل نهاده های مورد نیاز تولید، فوراً در خصوص قیمت ابلاغی گوشت مرغ تجدیدنظر نموده و قیمت پیشنهادی تشکل ها را برای استمرار تولید و حفظ قیمت کارشناسی مدنظر و اقدام قراردهد.

اتحادیه سراسری شرکت های تعاونی کشاورزی مرغداران گوشتی ایران

انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه

انجمن های شرکت های زنجیره ای تولید گوشت مرغ

126
0 0

لینک های مفید